2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό – Δράση στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας στα πλαίσια της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινότητας για τον αυτισμό

News ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ/ΔΡΑΣΕΙΣ
2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού... #LightItUpBlue - ΑμεΑ Care

Αρκετές φορές στην καθημερινότητά μας έχουμε συναντήσει παιδιά και γονείς που αγωνίζονται εναγωνίως για να ενσωματωθούν στο κοινωνικό και επαγγελματικό γίγνεσθαι, βιώνοντας εγγενείς ή επίκτητες πνευματικές και σωματικές δυσκολίες.

Συνήθως παραμένουμε παγερά αδιάφοροι ή στην καλύτερη περίπτωση δείχνουμε ότι κατανοούμε το πρόβλημα αυτών των οικογενειών και υποσχόμαστε ότι θα ενισχύσουμε τις προσπάθειες τους ώστε τα παιδιά αυτά να ενσωματωθούν στην κοινωνία.

Μιλάω για την κατηγορία των ατόμων με αυτισμό και τις οικογένειες τους , που οι ίδιες τα υποστηρίζουν καθόλη τη διάρκεια του δύσκολου αυτού του ταξιδιού και οι ίδιες βιώνουν σε αυτό τον μοναδικό μαραθώνιο ζωής την <<ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ>>.

Ο όρος αυτός είναι γνωστός και ιδιαίτερα δημοφιλής σε ειδικούς και μη ειδικούς που έχουν ασχοληθεί με αυτή την πολυσύνθετη και  ιδιόμορφη  κατηγορία των Αυτιστικών Ατόμων. Για να γίνω περισσότερο κατανοητός για το τι σημαίνει ο παραπάνω όρος ακριβώς , σας δίνω κάποια καίρια σημεία της επικοινωνιακής αδυναμίας.

  • Στη πιστή μεταβίβαση πληροφοριών πολλά άτομα με αυτισμό τα καταφέρνουν περίφημα, όμως στη καθημερινή επικοινωνία αυτό που έχει σημασία είναι η ουσία του μηνύματος και όχι το ίδιο το μήνυμα. Όταν επικοινωνούμε με κάποιον ή κάποιους γνωρίζουμε ότι τα μηνύματα δεν εμπεριέχουν μόνο τη σημασία που κυριολεκτικά μεταφέρουν αλλά συνήθως και κάτι περισσότερο. Αυτό είναι ένα από τα αδύναμα σημεία των ατόμων με αυτισμό, όπως επίσης και το ότι με δυσκολία γίνονται κύριοι του πλήθους των εργαλείων, που επιτρέπουν στην επικοινωνία ν΄ αναπτυχθεί σε εξαιρετικά ‘’εκλεπτυσμένο’’ επίπεδο.
  • Τα άτομα με αυτισμό συχνά παραμένουν υπερβολικά προσκολλημένα στον κυριολεκτικό τρόπο έκφρασης.
  • Έχει διαπιστωθεί ότι τα παιδιά με αυτισμό δεν μπορούν εύκολα να κατανοήσουν τον ‘’χιουμορίστικο’’ λόγο.
  • Μερικές φορές τα σχόλια τους είναι ακατάλληλα για την περίσταση ή διατυπώνονται με ακατάλληλο τρόπο.
  • Το παράλογο βέβαια της υπόθεσης είναι ότι η απλοϊκότητα και η απέριττη φυσικότητα ορισμένων ατόμων με αυτισμό εκλαμβάνεται ενίοτε ως σοφία ή ανώτερη ΄΄πνευματική΄΄ ικανότητα. Στην περίπτωση αυτή η ΄΄αυτιστική κυριολεκτικότητα΄΄ λειτουργεί σαν καθρέπτης γι’ αυτούς που ΄΄αποδίδουν προθέσεις΄΄ αδιάκριτα και που βλέπουν σε κάθε μήνυμα ακριβώς εκείνο που αναζητούν.

Όμως η κατηγορία αυτή των ατόμων και οι άνθρωποι που τα υποστηρίζουν ψάχνουν συνεχώς την επιστροφή στην κανονικότητα, η οποία θα επιτευχθεί με δράσεις και ουσιαστικές παρεμβάσεις υποστήριξης από τους αρμόδιους φορείς αλλά και όλες τις κοινωνικές ομάδες.

Υπάρχουν  ιδρύματα και ειδικά σχολεία που καταγράφουν  αξιέπαινες προσπάθειες που κάνουν οι εκπαιδευτικοί με στόχο την κοινωνική ένταξη των μαθητών τους. Μοιράζονται την ανησυχία των οικείων  για το μέλλον των παιδιών τους.  Εμείς όμως τι μπορούμε να κάνουμε;

To 2o Δημοτικό σχολείο Δραπετσώνας ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα Της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων του Παρ/τος Πειραιά , την Παρασκευή 2 Απριλίου , θα συμμετέχει μαζί με το Σύλλογο γονέων & κηδεμόνων του σχολείου μας σε προωθητική δράση που αφορά το προϊόν, Ενεργειακές μπάρες ξηρών καρπών της 3S (School Synergy Snacks), μιας συστηματικής προσπάθειας ενσωμάτωσης και δημιουργικότητας, μιας κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης ένταξης με μέλη/εργαζομένους της και άτομα με αυτισμό, τα οποία θα φέρουν σε ζωντανούς κοινωνικούς χώρους του Πειραιά τη γλυκιά και μεστή γεύση της ισοτιμίας, της συμπερίληψης  στην εκπαίδευση και της ένταξης στην εργασία.

Τα παιδιά ,οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα γίνουν αποδέκτες και ταυτόχρονα ενισχυτές αυτής της καταπληκτικής πρωτότυπης   προσπάθειας . Θα προσπαθήσουν να διαδώσουν την δύναμη της ευρηματικότητας αυτών των ατόμων  μέσα στις κοινωνικές ομάδες της περιοχής μας και να γίνουμε ένας ακόμα συνδετικός κρίκος  της ευαίσθητης αυτής ομάδας ατόμων στο δρόμο προς την πλήρη ενσωμάτωσή τους σε ένα ιδεατό εκπαιδευτικό σύστημα.

Σταύρος Κώστογλου

Διευθυντής 2ου ΔΣ Δραπετσώνας