Δράσεις στα πλαίσια της σχολικής διαρροής-Όμορφες δραστηριότητες από Αγγλία, Ελλάδα και Ουγγαρία

Uncategorized

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης, αρχικά, ενημερώθηκαν από τον Διευθυντή του σχολείου μας για το περιεχόμενο του προγράμματος “YoungWritersClub”.

Στη συνέχεια, οι δασκάλες των δύο τμημάτων εξήγησαν στους μαθητές τους μέσα από παραδείγματα διαφημίσεων, τι είναι το slogan, καθώςκαι ποια είναι η χρησιμότητά του. Οι μαθητές με τη σειρά τους, ανέφεραν τ’ αγαπημένα τους sloganαπό νέες αλλά και παλιότερες διαφημίσεις.

Αργότερα, τα παιδιά, αφού χωρίστηκαν σε έξι μεικτές ομάδες, κλήθηκαν να διατυπώσουν ένα sloganγια το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχει το σχολείο τους. Οι προτάσεις των μικρών συγγραφέων κάθε ομάδας καταγράφηκαν από τις δασκάλες των τμημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί πως στη διαδικασία διατύπωσης του slogan, συμμετείχαν όλοι οι μαθητές, ακόμη και αυτοί που παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις στα σχολικά μαθήματα, καθώς βρήκαν την όλη διαδικασία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα.

Τέλος, η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος επέλεξε για slogan το «Μικροί Συγγραφείς, Μεγάλοι Ονειροπόλοι» (YoungWriters, GreatDreamers).

Ομάδα μικρών συγγραφέων για το logo!! Συμμετείχε η πέμπτη και η έκτη τάξη. Η πρώτη αίσθηση ήταν ότι οι μαθητές προτιμούν να εξετάσουν ένα έργο που έχει να κάνει με πολλά διαφορετικά είδη «ανθρώπινων» και «σχολικών» δραστηριοτήτων παρά με ένα απομονωμένο πεδίο αλληλεπίδρασης και “κοινωνικής αλληλεπίδρασης”.

ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ ΤΙΤΛΟΣ-ΙΔΕΑ-ΕΙΚΟΝΑ. Τα περισσότερα παιδιά είναι τόσο κοντά στην ιδέα ενός «λογότυπου» ,το οποίο χρησιμοποιούν για να φορούν, να τρώνε, να καταναλώνουν, έτσι είχαμε μια συζήτηση για το περίφημο λογότυπο. Για παράδειγμα αναφερθήκαμε στο “νόημα” ενός κροκόδειλου (lacoste, benetton, nike mc donalds, κλπ)

ΕΠΙΛΟΓΗ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ. Οι περισσότεροι μαθητές έκαναν μεγάλες ιστορίες για την ιδέα ενός νέου συγγραφέα , έτσι έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε την «αφαίρεση», για να δημιουργήσουμε μια σαφή μοναδική ισχυρή εικόνα.

Παρακάτω φαίνονται στην πρώτη σειρά οι τρεις τελικές ζωγραφιές και στο τέλος η νικήτρια:

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018.

Από όλους τους μαθητές του σχολείου, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, δημιουργήθηκαν χριστουγεννιάτικες κάρτες για να ανταλλάξουν με τους συμμαθητές τους στις άλλες χώρες. Χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικές μέθοδοι με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Επίσης, δημιουργήθηκαν χειροτεχνίες και πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες για τα Χριστούγεννα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2019.

Οι μαθητές που είχαν ήδη φτιάξει μια αφίσα για το παραμύθι τους έπρεπε να φτιάξουν σελιδοδείκτες για την ίδια ιστορία. Στο τέλος του έργου όλες οι χώρες εξέθεσαν τους σελιδοδείκτες τους και μοιραστήκαμε μικρούς θησαυρούς!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΡΤΙΟΥ-ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019.

Προσπαθώντας να κάνουμε τη διαδικασία ακόμη πιο διασκεδαστική, προσεγγίσαμε διαφορετικούς τρόπους εικονογραφίας. Για παράδειγμα, με τους πολύ μικρούς μαθητές της δευτέρας τάξης, κάναμε μια αναπαράσταση του παραμυθιού. Πήραμε κουτιά και τενεκεδάκια και τα μεταμορφώσαμε στους πραγματικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας. Μια πιο απλή ιδέα ήταν να χωρίσουν την τάξη της Γ τάξης σε μικρές ομάδες και να τους δώσουν σύντομες περιλήψεις της ιστορίας, έτσι προσπάθησαν να διαμορφώσουν με τη φαντασία τους τα τοπία και τους ανθρώπους της ιστορίας. Στην τάξη Ε΄ μιλήσαμε για αυτή τη γυναίκα, θεά, πρωταγωνίστρια και κάναμε το προφίλ της μέσα από την ιστορία της, μετά από αυτό, ένας από τους μαθητές ζωγράφισε με τον δικό του τρόπο ένα πορτρέτο της. Μια άλλη πολύ καλή ιδέα στην Γ΄ τάξη που εμφανίστηκε ως επί το πλείστον, ήταν να δημιουργηθεί μικρογραφία μιας θεατρικής σκηνής. Έτσι, μερικοί από τους μαθητές έπρεπε να κάνουν τους θεατρικούς ρόλους που θα μπορούσαν να παιχτούν αργότερα μέσω της «σκηνής κουτιού» και οι άλλοι μισοί έκαναν το τοπίο του έργου.

Εργαστήριο ελιάς.

Συγκεντρωθήκαμε και βρήκαμε πληροφορίες για την ιστορία της ελιάς, παρακάτω η παρουσίαση της μεσογειακής διατροφής.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΙΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ 2019.

Οι μαθητές που επισκέφθηκαν τη Φινλανδία κλήθηκαν να εικονογραφήσουν μια ιστορία. Οι δάσκαλοί τους, τους επέτρεψαν να επιλέξουν από την Αρχαία Ελληνική Ιστορία έναν μύθο που τους άρεσε και να δημιουργήσουν το ανάλογο υλικό.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019-2020.

Οι μαθητές έγιναν οι ίδιοι αφηγητές και ανέλαβαν ρόλους. Μεταμορφώθηκαν σε ήρωες και δημιούργησαν γράμματα.

Επίσης, δημιούργησαν καρτ ποστάλ από καλοκαιρινές διακοπές.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019-2020

Οι μικροί μας μαθητές δημιούργησαν Χριστουγεννιάτικες ευχητήριες κάρτες.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2019-2020.

«Η ιστορία μου, η ιστορία σου»!